• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) خبر داد؛

برگزاری هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان در البرز

  • کد خبر : 706
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
برگزاری هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان در البرز
البرز- رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری هفتمین کنگره بین المللی شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی به میزبانی استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید داوود میررحیمی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که با موضوع برگزاری هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» و «رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی» در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به موقعیت ویژه و ارزشمند ایران در حوزه دریایی از نظر جغرافیایی گفت: این کشور دارای ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ساحل است.

وی با بیان اینکه قدرت جغرافیایی ایران در حوزه دریا توسعه یافته که یکی از مزایای آن در بخش تأمین مواد غذایی است، از برگزاری هفتمین کنگره بین المللی شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی به همت مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: این کنگره روز یکشنبه سوم دی ماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز به صورت حضوری و برخط ادامه دارد.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آئین اختتامیه این رویداد همزمان با سومین روز برگزاری آن، به نخستین رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در راستای افزایش قدرت همه افراد و رسانه‌ها باید به خوبی نقش آفرینی کنند تا کشور بهتر از این موقعیت جغرافیایی بهره مند شود.

میررحیمی بیان کرد: اکنون ایران یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول دریایی تولید می‌کند که در صورت مقایسه با ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی، متوجه می‌شویم که حدود یک درصد از تولیدات بخش کشاورزی به دریا و آبزیان اختصاص دارد؛ این موضوع نشان می‌دهد که صنعت شیلات هنوز جای کار و نیاز به برنامه ریزی گسترده‌تری دارد و بیشتر باید در این زمینه تلاش شود.

وی با اشاره به پیش بینی دست اندرکاران شیلات کشور مبنی بر افزایش دو برابری تولیدات این بخش تا سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: تحقق این هدف مستلزم تلاش بیشتر در حوزه کارآفرینی و منابع انسانی شیلات کشور است. بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استانی وزارت جهاد کشاورزی تلاش هستند تا بخش شیلات کشور در مسیر توسعه قرار گیرد و رشد یابد.

لینک کوتاه : https://iransea.ir/?p=706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.