• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
رئیس سازمان شیلات مطرح کرد

مکران بهترین ظرفیت برای تولید شیلات

  • کد خبر : 717
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
مکران بهترین ظرفیت برای تولید شیلات
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، حوزه سواحل مکران را درون‌زاترین و مردمی ترین ظرفیت در حوزه شیلات برشمرد و تصریح کرد: در این منطقه با استفاده از دریا، کرانه، پس کرانه و فراپس کرانه می‌توان به اهداف اقتصاد کلان توسعه دریامحور برای امنیت غذایی کشور دست یافت.

به گزارش ایسنا، سید حسین حسینی روز یکشنبه سوم دی ماه در هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه شیلات یکی از پویاترین بخش‌های کشاورزی کشور طی چند دهه گذشته است، اظهار کرد: در سند ۱۰ ساله امنیت غذایی کشور بخش شیلات با تولید ۲.۶ میلیون تن انواع آبزیان نقش آفرینی خواهد کرد.

وی گفت: برای تحقق اهداف توسعه شیلات بهره گیری از دانش و فناوری روز ضروری است که اگر این صنعت را به صورت پازل‌های پیش تولید، تولید و پس از تولید نبینیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

حسینی با بیان اینکه مسئولیت تامین امنیت غذایی در اسناد بالادستی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در تحقق این سند بعضی از ماموریت‌ها برای این وزارتخانه دیده شده ولی ماموریت ما در شیلات دو چندان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی حوزه سواحل مکران را درون زاترین و مردمی ترین ظرفیت در حوزه شیلات برشمرد و تصریح کرد: در این منطقه با استفاده از دریا، کرانه، پس کرانه و فراپس کرانه می‌توان به اهداف اقتصاد کلان توسعه دریامحور برای امنیت غذایی کشور دست یافت.

وی گفت: شیلات در ایجاد تمدن، جمعیت و تولید غذا در این منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و نقش آفرینی موثر داشته و نقش اول این مجموعه را بازی می‌کند.

وی با بیان اینکه رسیدن به هدف سند امنیت غذایی الزاماتی دارد، افزود: در این مسیر نمی‌توانیم در هیچ تحول و رشدی اقدام کنیم مگر اینکه بر پایه دانش و دانش بنیان کردن شیلات یا شیلات دانش بنیان باشد که سرفصل تمام برنامه‌های ماست.

حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم کاری در حوزه پایداری و امنیت غذایی انجام دهیم تا از برنامه ۲۰۵۰ فائو که بشر را از قحطی آبزیان نجات می‌دهد دور نشویم، راهی جز دانش بنیان کردن این بخش نداریم.

رئیس سازمان شیلات ایران به هدفمند کردن بحث‌های تحقیقاتی بر اساس نیاز صنعت در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: باید طبق برنامه زمان بندی شده و همچنین مساله محور کار کنیم و نیازهای واقعی این بخش را بشناسیم و بر مبنای آن برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://iransea.ir/?p=717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.