• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

نشست توسعه زیست بوم بنادر، خدمات بندری و صنایع وابسته برگزار شد

  • کد خبر : 846
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
نشست توسعه زیست بوم بنادر، خدمات بندری و صنایع وابسته  برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، پنجمین نشست هم‌اندیشی برنامه جامع سیاست های کلی توسعه دریامحور با عنوان توسعه زیست بوم بنادر کشور عصر روز شنبه 16 دی ماه ۱۴۰۲، در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد تهران به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور ۶۰ نفر از مدیران، صاحب‌نظران، کارشناسان شرکت […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، پنجمین نشست هم‌اندیشی برنامه جامع سیاست های کلی توسعه دریامحور با عنوان توسعه زیست بوم بنادر کشور عصر روز شنبه 16 دی ماه ۱۴۰۲، در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد تهران به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور ۶۰ نفر از مدیران، صاحب‌نظران، کارشناسان شرکت ها و ارگان‌های فعال در زمینه خدمات بندری، برگزار گردید.

مهندس محمد مهدی سالاری مشاور امور دریایی وزیر صمت و سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور ضمن تشکر از خدمات و حمایت های مادی و معنوی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در پنج جلسه اخیر سلسله نشست های توسعه دریامحور گفت: کیفیت مباحث ارائه شده در این جلسه بسیار مایه خرسندی است و بویژه از زحمات ارزشمند همکارانم در شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا کمال تشکر را دارم.

وی در ادامه افزود: من از نقش مهم شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در برگزاری سلسله نشست‌های توسعه دریامحور بسیار قدردانی می‌کنم. این شرکت با حمایت‌های مادی و معنوی خود، زمینه برگزاری جلسات باکیفیت و موثر را فراهم کرد.

سالاری بیان کرد: همکاری و مشارکت همکارانم در شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، در برگزاری این جلسات بسیار ارزشمند بود. این عزیزان با تلاش و همت خود، توانستند جلسات را به نحو احسن برگزار کنند.

سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور خاطرنشان کرد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه توسعه دریامحور است. این شرکت با برخورداری از دانش و تجربه کارشناسان و متخصصان خود، می‌تواند نقش مهمی در توسعه این حوزه ایفا کند.

وی ادامه داد: این جلسات هم اندیشی به منزله افتتاحیه کارگروه های تخصصی توسعه دریامحور است. همانگونه که قبلا هم اشاره شده، ما در 15 موضوع تخصصی در زمینه زنجیره ارزش و زیست بوم دریایی کشور را احصا کردیم و در حال سازماندهی کارگروه های تخصصی هستیم و هرکدام از این جلسات به منزله افتتاحیه آن کارگروه هامی باشد.

سالاری در پایان گفت: نظام مشکلات، اهداف سیاست ها، اهداف راهبردی، برنامه های عملیاتی و پروژه های پیشران مهمترین موضوعاتی است که می خواهیم به جمع بندی آنها در این مجموعه جلسات برسیم.

از جمله سخنرانان کلیدی این نشست، مهندس سعید جعفری(مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا)، مهندس علیرضا کیامهر(مدیر خدمات دریایی)، احمد مداحی(مدیر طراحی و توسعه سامانه عملیات ترمینالی)، مهندس قدمی(معاون فنی و عمران) و مهندس اکبری ثانی (معاون عملیات) شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بودند، که درباره اهداف و برنامه های شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و مشکلات و چالش های شرکت به بحث و گفتگو پرداختند.

مهندس جعفری درخصوص اهداف و برنامه های شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا موضوعات مهمی همچون: افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها، بهبود کیفیت خدمات و توسعه بازارهای جدید را بازگو کرد.

مهندس علیرضا کیامهر، مدیر خدمات دریایی این شرکت نیز به مشکلات و چالش های شرکت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شرکت، فرسودگی تجهیزات و زیرساخت هاست؛ مسئله دیگر نیز، کمبود نیروی انسانی متخصص است. وی در ادامه افزود : دریا مظهر “ما می توانیم” است و این توان در صنایع مختلف دریایی مشهود است. به همین دلیل برای حرکت در جهت توسعه دریا محور باید بر توانمندی متخصصان داخلی تکیه کرد.

احمد مداحی، مدیر طراحی و توسعه سامانه عملیات ترمینالی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا گفت: برای رفع مشکل فرسودگی تجهیزات، باید سرمایه گذاری در بخش تعمیر و نگهداری افزایش یابد. این امر مستلزم تخصیص بودجه کافی و برنامه ریزی مناسب است. همچنین، باید از آخرین فناوری ها و روش های تعمیر و نگهداری استفاده شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص، باید برنامه های آموزشی مناسبی تدوین شود. این برنامه ها باید متناسب با نیازهای شرکت و بازار کار باشند. همچنین، باید از ظرفیت های آموزشی موجود در کشور، مانند دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، استفاده شود.

مهندس قدمی، معاون فنی و عمران شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا نیز گفت: باید توجه داشت که سرمایه گذاری در بخش تعمیر و نگهداری، یک سرمایه گذاری بلندمدت است. این سرمایه گذاری ممکن است در کوتاه مدت، هزینه بر باشد، اما در بلندمدت، می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه ها شود.

این نشست با حضور ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی، مدیرعامل، قائم مقام و معاونین شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و امور توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر ودریانوردی، مدیریت لجستیک و حمل و نقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون پیشرفت بنیاد علوی، دبیرکل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران، مدیرعامل شرکت کشتیرانی و خدمات بندری حمل واردات، مدیر شرکت کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر، عضو هیئت مدیره کشتیرانی جنوب خط ایران، مدیر مرکز توسعه کسب وکار، مدیرعامل شرکت ماشین سازی منگان، مدیرعامل شرکت هیمکو، مدیرا جرایی شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه و سایر متخصصان و فعالان بخش خدمات بندری برگزار شد، که هریک به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود به منظور تکمیل برنامه جامع توسعه دریامحور در توسعه زیست بوم بنادر کشور در موضوعات مختلفی از جمله توسعه زیرساخت‌های بندری، اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه بنادر، چالش‌های موجود در حوزه ترانزیت و لجستیک، توسعه تجارت خارجی، توسعه ساخت تجهیزات بندری با تکیه بر توان ملی و بومی کشور، چالش‌های موجود در حوزه توسعه کسب و کار در حوزه بندری و… پرداختند.

شایان ذکر است؛ چهار نشست تخصصی نیز پیش از این با موضوعات: «تامین مالی»، «فناوری، پژوهش و اقتصاد دانش بنیان دریایی»، «توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور»،و «ایجاد و توسعه زیست بوم های گردشگری ساحلی و دریایی» نیز با حضور نهاد های تخصصی، اساتید و صاحب نظران برگزار گردیده است.

لینک کوتاه : https://iransea.ir/?p=846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.