• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
18

اعطای گواهینامه قابلیت طراحی شناور به شرکت های طراح

  • کد خبر : 1009
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
اعطای گواهینامه قابلیت طراحی شناور به شرکت های طراح
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور طی جلسه‌ای گواهینامه ارزیابی قابلیت طراحی شرکت‌های مهندسی و طراحی شناور ایران را به ۳ شرکت کارافن‌مارین خاورمیانه، پرگاسیران و نور‌فن‌آوری نوین اعطا کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی صنایع دریایی کشور، محمدمهدی سالاری مشاور امور دریایی وزیر و سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های شرکت‌های طراحی و مهندسی شناور در ایران گفت: طراحی شناور در اقتصاد دریا به جهت زمینه‌سازی برای اجرای بهتر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی اهمیت بالایی دارد اما این موضوع به‌دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی مشمول تاخیر شده است.

سالاری ادامه داد: با حضور آقای علی آبادی در وزارت صمت، پیگیری مجدانه این موضوع آغاز و همکاری های لازم بین وزارت صمت با شورای عالی صنایع دریایی کشور و صندوق توسعه صنایع دریایی شکل گرفت.

مشاور امور دریایی وزیر صمت در پایان از تلاش برای ایجاد حلقه‌های ارزش صنایع دریایی و رسیدن به سطح پایدار گفت و برلزوم شکل‌گیری یک شبکه جامع از شرکت‌های مهندسی و طراحی شناور در کشور تاکید کرد.

در ادامه محمد محمودی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی نیز گفت: جهت ارتقاء توان طراحی و مهندسی در صنایع دریایی و افزایش عمق ساخت داخل در فعالیت‌های دریایی و کشتی‌سازی، سلسله نشست‌هایی با هدف شناسایی دقیق‌تر و تقویت مجموعه‌های حقوقی فعال در زمینه طراحی شناور و کشتی از سوی صندوق آغاز گردید و مورد استقبال فعالان دریایی و خبرگان صنعت دریایی قرار گرفت.

محمودی افزود: در این بررسی‌ها، توان و قابلیت‌های طراحی همه شرکت‌های متقاضی، توسط کارگروه ویژه‌ای تحت عنوان «کارگروه ارزیابی صنایع دریایی» متشکل از متخصصین طراحی شناور و نمایندگان کارفرمایان اصلی دریایی کشور، با نام (ص+) مورد ارزیابی قرار گرفت و با اتمام ارزیابی کیفی، حائزین حد نصاب امتیازات لازم شناسایی شدند.

لینک کوتاه : https://iransea.ir/?p=1009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.